[maya] Blast Code Setting

Explosives are used to deform Control Surfaces. Surface deformations are based on traveling pressure waves. They can be configured to affect any of the Target Control Surfaces (i.e. Deform, Pressure, Cracks, or Secondary). Each explosive has a blast envelope that defines how the area surrounding the explosive is affected. They can also be used to add noise or oscillations to Target Control Surfaces.

Explosives 는 조절 표면을 변형하기 위해 사용한다. 면의 변형은 pressure waves 그래프의 모양을 따른다. Explosives는 Target Control Surfaces에 영향을 주도록 조작 될 수 있다. 각각의 explosive는 explosive의 주변 지역에 얼마나 영향을 줄지 결정하는 blast envelope이란 속성을 갖고 있다. 그것들은 또한 Target Control Surfaces에 noise 또는 oscillations을 추가하기 위해 사용될 수 있다.


Blast Wave

The Blast Wave in conjunction with the Magnitude attribute is the amount of deformation to apply to the control surfaces. The Blast Wave is represented by a ramp function or by an attached graph. The ramp function has a Wave Length attribute that represents the unit length the ramp represents. The traveling speed of the wave is adjusted using the Velocity attribute. The Velocity is the speed at which the wave will travel away from its center or origin.

힘 속성과 관련된 Blast Wave는 control surfaces에 적용되는 변형 정도를 나타낸다. Blast Wave는 램프 함수 또는 부착되어 있는 그래프로 표현된다. ramp function은 ramp가 나타내는 단위 길이를 표현하기 위해서 Wave Length라는 속성을 갖고 있다.

파동의 속도는 Velocity 속성을 사용하여 조절될 수 있다. Velocity는 파동이 중심점에서 퍼져나가는 속도를 나타낸다.

In this example, the Blast Wave has a Wave Length of 10 units, and has travelled away from the blast center for a few frames. Note how the Blast Wave ramp graph represents the shape of the deformation.

이 예에서, Blast Wave는 10이라는 Wave Length를 갖고, 몇 프레임동안 blast center로부터 퍼져나간다. Blast Wave ramp 그래프는 변형되는 형태를 나타낸다.

Blast Envelope

The Blast Envelope is represented by a ramp function. The ramp function represents the amount of impact the blast wave will have on the control surface as a function of distance from the blast center. A value of 1.0 represents full impact, while a value of 0.0 represents no impact. The Size attribute controls the blast envelope size or blast radius.

Blast Envelope은 ramp function에 의해 나타난다. ramp function은 blast wave가 blast center의 거리에 따라 control surface에 미치는 충격량을 나타낸다. 1.0이란 수치는 충격력이 다 전달됨을 나타내며, 0은 충격력의 영향이 미치지 않음을 나타낸다. Size 속성은 blast envelope의 크기와 blast 반지름을 조절한다.

In this example, the Blast Wave is set to maximum, and the Blast Envelope is ramped down to zero. Note how the amount of deformation decreases with the distance from the blast center.

이 예제는, Blast Wave가 최대로 설정되어 있다가 0으로 줄어들도록 설정되어 있다.

blast center로부터 멀어질수록 변형량의 감쇄되는 정도를 나타낸다.


Noise Parameters

Explosives can also be used to apply noise to control surfaces. The noise function has 4 user-configurable attributes independent of the primary Blast Wave attributes:

1. Magnitude: the amount of noise deformation to apply to the control surfaces.

2. Frequency: the noise function frequency.

3. Fader Ramp: controls the fading of the noise magnitude in time.

4. Time Span: the length of time the Fader Ramp represents.


Explosives는 control surfaces에 noise를 적용해 사용하도록 할 수도 있다. noise function은 주요 Blast Wave 속성들과는 별도로 4개의 조작 속성들을 갖고 있다.

1. Magnitude: control surfaces에 적용할 수 있는 noise 변형량.

2. Frequency: noise function 빈도.

3. Fader Ramp: 시간에 따른 noise 크기의 소멸을 조절.

4. Time Span: Fader Ramp가 나타내는 시간의 길이.


Oscillation Parameters

Explosives can also be use to apply oscillations to control surfaces. The oscillation function has 4 userconfigurable attributes independent of the the primary Blast Wave attributes:

1. Magnitude: the amount of oscillation deformation to apply to the control surfaces.

2. Frequency: the oscillation frequency.

3. Fader Ramp: controls the fading of the noise magnitude in time.

4. Time Span: the length of time the Fader Ramp represents..


Explosives는 control surfaces에 진동을 적용해 사용하도록 할 수도 있다. oscillation function은 주요 Blast Wave 속성들과는 별도로 4개의 조작 속성들을 갖고 있다.

1. Magnitude: control surfaces에 적용할 수 있는 진동 변형량.

2. Frequency: 진동 빈도.

3. Fader Ramp: 시간에 따른 진동 크기의 소멸을 조절.

4. Time Span: Fader Ramp가 나타내는 시간의 길이.

Creating Explosive(폭발체생성)

There are two types of explosives: locator explosives and object explosives.

The locator explosive is the default explosive and consists of a Bomb locator:

locator explosives 와 object explosives라는 2가지 형태의 폭발체가 있다.

locator explosive는 기본 폭발체로 하나의 Bomb locator로 구성되어 있다.


Default Locator ExplosiveEx(

The object explosive is a piece of geometry that has been converted into an explosive. NURBS surfaces and curves, meshes, or particles can be converted into explosives. This type of explosive can use the geometry translation or the position of each vertex or particle as the center of the blast. The Rounds Per Minute attribute adjusts the start time for each blast when vertices are being used. A quick multiple blast or machine gun style strafing affect can be created by positioning each vertex of a NURBS curve at each impact location and then adjusting the Rounds Per Minute attribute to achieve the desired blast time spacing. The Shot Option attribute allows multiple vertex-generated blasts to be combined into or restricted to the maximum value of a single vertex blast.

object explosive는 폭발체로 변환되는 geometry를 나타낸다. NURBS surfaces와 curves, meshes, 또는 particles은 폭발체로 변환될 수 있다. 이런 형태의 폭발체는 blast의 중심점으로서 geometry translation 또는 vertex나 파티클의 포지션값를 사용 할 수 있다. Rounds Per Minute 속성은 vertices가 사용 될 때 각 blast에 시작 시간을 조절한다. 빠르고 복합적인 blast 또는 기관총에 맞는 현상은 각 충격지점에 NURBS curve의 각각의 vertex를 위치시켜 생성되게 할 수 있으며 원하는 blast time spacing을 나타내려면 Rounds Per Minute 속성을 조절해야 한다. Shot Option 속성은 복합적인 vertex기반 blast가 single vertex blast의 최대 수치까지 조합되거나 제한되도록 해야한다.




To create a locator explosive:

1. Select BlastCode > Locator Explosive.


To create an object explosive:

1. Select the geometry to convert to explosive.

2. Select BlastCode > Object Explosive.

Attaching and Detaching Explosive (폭박체들의 부착과 제거)

Explosives need to be attached to Control Surfaces before they can have any affect. The

Connection Editor is used to perform this.

Explosives는 영향을 주기 전에 Control Surfaces에 부착될 필요가 있다. Connection Editor에서 이 작업을 수행하면 된다.


To display the Explosive Connection Editor:

1. Select BlastCode > Blast Window.

2. Select the Explosive tab at the top of the Blast Window.s

i

The Explosive list contains all the defined explosives in the scene.

Explosive list는 씬에 생성된 모든 explosives을 포함한다.


The Source Control Surface list contains all the control surfaces in the scene. When an Explosive is selected, each Source Control Surface will have an icon appear before it showing if it is attached to the explosive or not.

Source Control Surface list는 씬에 있는 모든 control surfaces를 포함한다. Explosive가 선택될 때, 각각의 Source Control Surface는 해당 explosive에 연결되었는지 안되어있는지를 보여주는 아이콘을 가질 것이다.



The Source Control Surface list will have one of the following icons appear when an explosive is selected from the upper list:

Source Control Surface list는 위쪽 목록창에서 하나의 explosive가 선택되면 다음 아이콘 중 하나가 나타난다.

This icon appears when the selected explosive is NOT connected to the Control Surface.

이 아이콘은 선택된 explosive가 Control Surface에 연결되지 않았을 때 나타난다.

This icon appears when the selected explosive is connected to the Control Surface.

이 아이콘은 선택된 explosive가 Control Surface에 연결되었을 때 나타난다.


To attach or detach an Explosive: (Explosive의 부착과 제거 방법)

1. Select the explosive from the Explosive list.

2. Select the control surface from the Source Control Surface list. The icon before the Source Control Surface will toggle between the connected and disconnected icons.

1. Explosive list에서 explosive를 선택한다.

2. Source Control Surface list에서 control surface를 선택한다. Source Control Surface 앞의 아이콘을 연결아이콘과 해제아이콘으로 선택 할 수 있다.

Using Curve to Create Smooth Bends (부드러운 휘어짐을 만들기 위한 커브의 사용)

Explosives can be used to bend Target control surfaces in the positive or negative U and V directions. This is achieved by selecting the bend option on the Explosive node. Using a curve's control vertices as explosives, animators can create smooth bends along the length of the control surface.

Explosives 는 UV 방향의 +- 방향에 따라 Target control surfaces를 휘어지게 할 수 있다. 이것은 Explosive 노드의 bend 옵션을 선택함으로써 사용할 수 있다. 커브의 CV들을 explosives로 사용하여, 애니메이터들은 control surface의 길이에 따라 부드러운 휘어짐을 생성할 수 있다.

Example of a simple bend without using the control vertices of the explosive curve.

왼쪽 그림은 explosive curve의 CVs를 사용하지 않고 구부림을 적용한 예이다.

Example of a smooth bend along the length of the control surface using the control vertices of the explosive curve.

오른쪽 그림은 explosive curve의 CVs를 사용하여 control surface의 길이에 따라 부드러운 구부림을 적용한 예이다.


Creating a Smooth Bend Explosive:

1. Draw the explosive curve

a. Select Create > CV Curve Tool

b. Place evenly spaced control vertices along the entire length of the surface at the bend

location. The ideal spacing of the control vertices is between surface isoparms and

slightly beyond the ends of the surface. (See picture below)

1. explosive curve 그리기

a. Create > CV Curve Tool을 선택

b. 구부러지는 부분에 surface의 전체 길이에 맞추어 CVs를 만든다. CVs의 이상적인 배치는 서피스 아이소팜 사이에 있어야 하고 서피스의 끝부분에 약간만 떨어져서 배치되어야 한다.

2. Select the curve and convert to an Object Explosive ( Select BlastCode > Object Explosive ).

3. Attach the curve explosive to the Control Surface ( See Attaching and Detaching Explosives ).

4. Select the curve explosive, reveal the explosive attribute editor, and make the following

adjustments:

2. 커브를 선택하고 Object Explosive로 변환한다.

3. Control Surface에 curve explosive를 부착시킨다.

4. curve explosive를 선택하고, explosive attribute editor를 불러와 다음과 같이 조절한다.

Specify a small explosive Size. The size of the explosive should just be large enough to affect the nearest control vertices. Experiment.

작은 explosive Size를 입렵한다. explosive의 크기는 가장 가까운 CVs에 영향을 주기 충분한 만큼 커야 한다. 테스트해본다.


Select desired Bend Option.

원하는 Bend Option 을 선택하라.


Enable the Use Origin Flag.

Use Origin Flag를 활성화 하라.


Set the Origin to a location along the normal of the surface opposite of the desired bend direction.

휘어지기를 원하는 방향의 반대에 있는 surface의수직방향을 따라 위치한 곳에 Origin을 설정하라.


Enable Use Vertices.

Use Vertices를 활성화 하라.


Shot Option을 최대로 설정하라. 이것은 원하지 않는 explosive의 겹침 현상을 막아준다.

사용자 삽입 이미지

 Set the entire Blast Envelope ramp to 1.0. This helps prevent unwanted explosive overlap.

전체 Blast Envelope을 1로 설정한다. 이것은 원하지 않는 explosive의 겹침 현상을 막아준다.


5. Play the simulation. Adjustments may be necessary to the size of the explosive to get a

    smooth deformation.

5. 시뮬레이션을 플레이해보자. 부드러운 변형 모습을 갖기위해서 explosive의 size를 수정할 필요가 있을 것이다.


6. If bending is uneven try moving the individual control vertices.

6. 만약 휘어짐이 고르지 않으면, 각각의 CVs들을 움직여 보아라.


Modifying Explosives (폭발체의 수정)

Select the explosive and reveal the explosive attribute editor.

explosive를 선택하고 explosive attribute editor를 불러온다.

사용자 삽입 이미지

These flags specify which Control Surface to affect.

이  flag들은 Control Surface에 영향을 주는 것을 명시해 둔 것이다.


▶Explosive Parameters


Push Flag disables the Blast Wave and acts as a collider.

Push Flag는 Blast Wave를 비활성화시키고 충돌체처럼 행동하게 한다.


Block Flag disables this explosive.

Block Flag는 폭발을 비활성화시킨다.


Magnitude is amount of Control Surface deformation.

Magnitude는 Control Surface 의 변형양을 나타낸다.


Size is the radius this explosive affects.

Size는 폭발효과가 미치는 반경을 나타낸다.


Velocity is the speed of the Blast Wave.

Velocity는 Blast Wave의 속도을 나타낸다.


Bend Option controls how much to bend the Target Control Surface.

Bend Option은 Target Control Surface의 구부러지는 정도를 조절한다.



Start is the time the explosive initiates the blast.

Start는 explosive가 blast를 일으키는 시간을 나타낸다.


Use Origin Flag sets the explosive in projectile mode.

Use Origin Flag는 explosive를 발사물 모드로 설정한다.


Shock Origin Flag causes the blast wave to begin at the origin not center.

Shock Origin Flag는  blast wave가 중심점이 아니 원점에서 시작하도록 한다.


Origin is the shooter location of the projectile.

Origin은 발사물의 발사 위치을 나타낸다.


Use Vertices Flag uses the explosive's vertices when attached to geometry.

Use Vertices Flag는 geometry에 부착할 때 explosive의 vertex들을 사용한다.


Rounds Per Minute offsets the start time of each blast when Use Vertices Flag is selected.

Rounds Per Minute은 Use Vertices Flag가 선택되어 있으면 각 Blast의 시작 시간을 조작할 수 있다.


Center is the current position of the explosive.

Center는 explosive의 현재 위치를 나타낸다.



▶Blast Wave


The Blast Wave ramp.


Shock Wave Flag sets the blast wave to travel across the envelope.

Shock Wave Flag는 blast wave가 envelope을 가로지르도록 설정한다.


Wave Length is the unit length the ramp represents.

Wave Length는 램프가 나타내는 길이를 지정한다.


Use Blast Wave Graph Flag specifies when to use the attached Blast Wave Graph.

Use Blast Wave Graph Flag는 언제 부착된 Blast Wave Graph를 사용할 지 설정해준다.



▶Blast Envelope



▶Noise Parameters


Noise Frequency sets the frequency level of the noise function.

Noise Frequency는 noise function의 frequency 수준을 설정한다.


Noise Magnitude is amount of deformation caused by noise.

Noise Magnitude는 noise에 의한 변형량이다.


Time Span is the length of time the Noise Fader Ramp represents.

Time Span은 Noise Fader Ramp가 나타내는 시간의 길이이다.

사용자 삽입 이미지
 

▶ Oscillation Parameters


The Sine Fader


Sine Magnitude is amount of deformation caused by the sine function.

Sine Magnitude는 sine function에 의한 변형량을 나타낸다.


Sine Frequency sets the number of oscillations per second of the wave.

Sine Frequency는 파장의 시간당 진동수를 설정한다.


Time Span is the length of time the Sine Fader Ramp represents.

Time Span은 Sine Fader Ramp가 나타내는 시간의 길이를 나타낸다.


Explosive Attribute Reference
 

▶ Explosive Parameters


Deform Flag : Enables explosive effect on the Deform control surface.

Deform Flag : Deform control surface의 explosive 효과를 활성화


Pressure Flag : Enables explosive effect on the Pressure control surface.

Pressure Flag : Pressure control surface의 explosive 효과를 활성화


Secondary Flag : Enables explosive effect on the Secondary control surface.

Secondary Flag : Secondary control surface의 explosive 효과를 활성화


Cracks Flag : Enables explosive effect on the Cracks control surface.

Cracks Flag : Cracks control surface의 explosive 효과를 활성화


Bend Option : Sets explosive bend forces on the control surface.

Bend Option : control surface에 적용되는 explosive의 구부리는 힘을 세팅


 No Bend : No bending.

 No Bend : 구부러지는 현상이 발생하지 않음.


Bend Positive U : Bend along the positive U direction.

Bend Positive U : +U 방향을 따라 굽힘 현상 발생


 Bend Negative U : Bend along the negative U direction.

Bend Negative U : -U 방향을 따라 굽힘 현상 발생


Bend Positive V : Bend along the positive V direction.

Bend Positive V : +V 방향을 따라 굽힘 현상 발생

Bend Negative V : -V 방향을 따라 굽힘 현상 발생


Push Flag : Enables explosive to act as a collider. Key frame the position of the explosive and

                 collide it into a control surface.

Push Flag : explosive를 충돌체로써 반응하도록 하기 위해 활성화. explosive의 위치에 키프레임을 주고 그것을 control surface에 충돌시킴.


Block Flag : Disables the explosive. Explosive will have no effect.

Block Flag : explosive의 기능을 비활성화시킴. Explosive는 효과가 발생하지 않는다.


Magnitude : Sets the magnitude of the explosive, the amount of deformation that will be applied

                  to the control surface.

Magnitude : control surface에 적용할 변형량, 즉 explosive의 힘의 크기를 설정한다.


Size : Sets the radius size of the explosive envelope. The explosive will only affect the area

         falling within the radius of the envelope.

Size : explosive envelope의 반경을 설정한다. explosive는 envelope의 반경 이내에 있는 지역만 영향

         을 줄것이다.


Velocity : Sets the velocity of the explosive blast pressure wave.

Velocity : explosive가 pressure wave를 폭발시키는 속도를 설정함.


Start : Sets the start time of the explosive.

Start : explosive의 시작 시간을 설정한다.


Use Origin Flag : Enables explosive to act as a projectile. The explosive pressure will deform the

control surface based on the vector from the blast origin. Otherwise, the plosive pressure will deform the control surface in all directions from its center like a bomb.

Use Origin Flag : explosive가 발사체처럼 움직이도록 하기 위해 활성화시킴. 폭발 압력은 blast origin의 방향벡터를 근거로 하여 control surface를 변형시킨다. 반면, explosive pressure는 폭탄처럼 중심으로부터 모든 방향으로 control surface에 변형을 가할 것이다.


Shock Origin Flag : Sets the blast pressure wave to begin from the origin. Otherwise the blast

pressure wave will begin from the explosive center.

Shock Origin Flag : 폭발압력이 origin에서부터 시작하도록 하기 위해 설정한다. 달리 말하면 폭발 압력파는 폭발 중심에서 시작하게 될 것이다.

노트> 폭발이 control surface에 영향을 미칠 때까지 시간차가 생기게 된다.


Origin : Sets the position of the origin of the blast. This attribute is used with projectiles. Control

surfaces  will deform along the vector from the origin position.

Origin : 폭발의 중심 위치를 설정한다. 이 속성은 발사체형태 일때 사용된다. Control surfaces 는 중심 위치에서 방향량에 따라 변형될 것이다.


Use Vertices Flag : Used with geometry that has been converted into an explosive. Set this flag

to true to set each vertex as an explosive. This is primarily used with curves and the Rounds Per Minute attribute to mimic rapid-fire explosives or to create smooth bends.

Use Vertices Flag : explosive로 변환될 geometry와 함께 사용된다. 각각의 vertex를 explosive로 만들기 위해 이 옵션을 활성화 시킨다. 이 옵션은 주로 불꽃을 발생시키는 빠른 폭발을 조절하거나 부드러운  휘어짐을 만들기 위해서 커브들과 Rounds Per Minute 속성과 함께 사용된다.


Rounds Per Minute : Used with geometry that has been converted into an explosive and has the

Use Vertices Flag set. Sets the timing between each vertex explosive. Set to 0 when all vertices should fire at once.

Rounds Per Minute : explosive로 변환될 geometry와 함께 사용되며 Use Vertices Flag가 사용되어야 활성화된다. 각각의 vertex 폭발 사이의 시간차를 설정하는 것이다. 모든 vertices가 한꺼번에 폭발하려면 0으로 설정한다.



▶Blast Wave Parameters


The blast wave defines the deformation pressure applied to control surfaces. A simple ramp function is provided for convenience, however a more detailed blast pressure wave can be created using the graph editor. The blast wave begins at the graph's or ramp's zero position and then travels along the positive direction at the given velocity.

blast wave는 control surfaces에 적용되는 변형 압력이라 할 수 있다. 단순한 램프 기능은 편리함을 제공하지만, 더욱 디테일한 폭발 압력파는 graph editor를 사용하여 생성시킬 수 있다. blast wave는 그래프나 램프의 0의 위치에서 시작하여 주어진 속도로 양의 방향을 따라 움직인다.


Shock Wave Flag : Enables the generation of a standard traveling blast wave from the explosive's

center or shock origin. Otherwise the blast pressure wave does not travel, and affects everything in the blast envelope evenly.

Shock Wave Flag : explosive 의 중심이나 충격점의 중심으로부터 표준으로 전달하는 blast wave의 생성을 위해서 이 옵션을 활성화시킨다. 그렇지 않으면 는 이동하는 것이 아니라, blast envelope 내의 모든 물체에 고르게 영향을 주는것이다.


Selected Position  : This value indicates the position of the selected Blast Wave marker on the

ramp (between 0 on the left to 1 on the right)

Selected Position  : 이 수치는 램프상의 선택된 Blast Wave 표시자의 위치를 나타낸다. (왼쪽: 0, 오른쪽: 1)


Selected Value : Indicates the blast wave value on the ramp at the selected position. To change

the value drag the marker dot up or down, or type the value in this box.

Selected Value : 선택된 위치에 있는 램프상의 blast wave 수치를 나타낸다. 이 수치를 바꾸려면 표시자를 점찍어 위아래로 드래그 하거나, 이 박스안에 수치를 입력한다.


Interpolation : Controls the way values blend between position markers on the curve. The default

setting is Linear.

Interpolation : 커브에 놓인 위치 표시자들 사이의 수치들이 휘어지는 방식을 조절한다.

기본 설정은 Linear이다.


                      None : There is no interpolation between values.

                      None : 수치들 사이의 보간은 없음.


                      Linear : The values are interpolated with a linear curve.

                      Linear : 수치들은 선형 곡선 형태로 보간된다.


                      Smooth : The values are interpolated along a bell curve so that each value on the

                               graph dominates the  region around it, then blends quickly to the next value.

                      Smooth : 그래프 상의 각 수치들은 그 수치 주변 부분을 조절하기 위해  종모양

                                          곡선을 따라 보간되며, 이로 인해 옆의 수치와 빠르게 섞인다.


                      Spline : The values are interpolated with a spline curve, taking the values at

                                  neighboring position markers into account for a smoother transition.

                      Spline : 각이 진 곡선으로 보간되는 수치들은 이웃한 위치 표시자들의 수치들을 고려하

                                  여 더욱 부드럽게 이동한다.


Input Bias : The Input Bias adjusts the sensitivity of the Blast Wave ramp.

Input Bias : Input Bias는 Blast Wave 램프의 민감도를 조절한다.

노트> 수치가 높을수록 반응정도는 둔해진다.


Wave Length : Sets the unit length that the Blast Wave ramp represents.

Wave Length : Blast Wave 램프가 나타내는 길이를 설정한다.


Use Blast Wave Graph Flag : Enables the use of an attached graph to represent the Blast Wave.    This allows users to create very complex blast waves. There is no time span for blast wave graphs.

Use Blast Wave Graph Flag : Blast Wave를 나타내기 위해 부착된 그래프를 사용하려면 이 옵션을

활성화해야 한다. 이 옵션은 사용자들이 매우 복잡한 폭발파를 생성하도록 해준다. blast wave 그래프에는 time span이 없다.



▶Blast Envelope Parameters


The Blast Envelope is used in conjunction with the explosive size. The Blast Envelope defines how the Blast Wave affects the area surrounding the center of the explosive. The ramp modifies the blast pressure wave magnitude based on the distance from the explosive center. Ramp values of 1.0 will have maximum impact, while ramp values of 0.0 will have no impact. The explosive center maps to the ramp's zero position.

Blast Envelope은 explosive size와 함께 연결되어 사용된다. Blast Envelope은 Blast Wave가 explosive의 중심점 주변 지역에서부터 영향을 주는 정도를 정의한다. 램프는 폭발의 중심으로부터의 거리에 기초해 폭발 압력파를 수정한다. 램프 수치가 1이면 최대 충격이 일어날 것이며,  램프 수치가 0이면 충격은 일어나지 않는다. 폭발중심은 램프의 0에 위치한다.


Selected Position : This value indicates the position of the selected Blast Envelope marker on the

ramp  (between 0 on the left to 1 on the right).

Selected Position  : 이 수치는 램프상의 선택된 Blast Envelope 표시자의 위치를 나타낸다. (왼쪽: 0, 오른쪽: 1)


Selected Value : Indicates the Blast Envelope value on the ramp at the selected position. To change the value, drag the marker dot up or down, or type the value in this box.

Selected Value : 선택된 위치에 있는 램프상의 blast Envelope 수치를 나타냄. 이 수치를 바꾸려면

표시자를 점찍어 위아래로 드래그 하거나, 이 박스안에 수치를 입력한다.


Interpolation : Controls the way values blend between position markers on the curve. The default

setting is Linear.

Interpolation : 커브에 놓인 위치 표시자들 사이의 수치들이 휘어지는 방식을 조절한다.

기본 설정은 Linear이다.


                      None : There is no interpolation between values.

                      None : 수치들 사이의 보간은 없음.


                      Linear : The values are interpolated with a linear curve.

                      Linear : 수치들은 선형 곡선 형태로 보간된다.


                      Smooth : The values are interpolated along a bell curve so that each value on the

                                graph dominates the region around it, then blends quickly to the next value.

                      Smooth : 그래프 상의 각 수치들은 그 수치 주변 부분을 조절하기 위해  종모양 곡선을

                                    따라 보간되며, 이로 인해 옆의 수치와 빠르게 섞인다.


                      Spline : The values are interpolated with a spline curve, taking the values at

                                  neighboring position markers into account for a smoother transition.

                      Spline : 각이 진 곡선으로 보간되는 수치들은 이웃한 위치 표시자들의 수치들을

                                  고려하여 더욱 부드럽게 이동한다.


Input Bias : The Input Bias adjusts the sensitivity of the Blast Envelope ramp.

Input Bias : Input Bias는 Blast Envelope 램프의 민감도를 조절한다.

노트> blast wave와 반대로 수치가 높아질수록 반응정도는 민감해진다.



▶Noise Parameters


Explosives can also be used to apply shaking noise to control surfaces. Noise parameters have their own magnitude, frequency and time span attributes. A Noise Fader ramp is used to fade out noise over a specified time span.

Explosives 는 또한 control surfaces에 흔들리는 noise를 적용하는데 사용될 수 있다. Noise 변수는 크기, 빈도, 시간차 속성들을 갖는다. Noise Fader 램프는 설정된 시간차에서  noise를 소멸시키는데 사용된다.


Noise Magnitude : Sets the noise magnitude.

noise 크기를 설정한다.


Noise Frequency :Sets the noise frequency.

noise  빈도를 설정함.


Selected Position : This value indicates the position of the selected Noise Fader marker on the

ramp (between 0 on the left to 1 on the right)

Selected Position  : 이 수치는 램프상의 선택된 Blast Envelope 표시자의 위치를 나타낸다. (왼쪽: 0, 오른쪽: 1)


Selected Value : Indicates the Noise Fader value on the ramp at the selected position. To change

the value, drag the marker dot up or down, or type the value in this box.

Selected Value : 선택된 위치에 있는 램프상의 blast Envelope 수치를 나타냄. 이 수치를 바꾸려면

표시자를 점찍어 위아래로 드래그 하거나, 이 박스안에 수치를 입력한다.


Interpolation : Controls the way values blend between position markers on the curve.

The default setting is Linear.

Interpolation : 커브에 놓인 위치 표시자들 사이의 수치들이 휘어지는 방식을 조절한다.

기본 설정은 Linear이다.


                      None : There is no interpolation between values.

                      None : 수치들 사이의 보간은 없음.


                      Linear : The values are interpolated with a linear curve.

                      Linear : 수치들은 선형 곡선 형태로 보간된다.


                      Smooth : The values are interpolated along a bell curve so that each value on the

                                graph dominates the region around it, then blends quickly to the next value.

                      Smooth : 그래프 상의 각 수치들은 그 수치 주변 부분을 조절하기 위해  종모양

                                   곡선을 따라 보간되며, 이로 인해 옆의 수치와 빠르게 섞인다.


                      Spline : The values are interpolated with a spline curve, taking the values at

                                  neighboring position markers into account for a smoother transition.

                      Spline : 각이 진 곡선으로 보간되는 수치들은 이웃한 위치 표시자들의 수치들을

                                  고려하여 더욱 부드럽게 이동한다.


Input Bias : The Input Bias adjusts the sensitivity of the Noise Fader ramp.

Input Bias : Input Bias는 Noise Fader 램프의 민감도를 조절한다.

노트> 값이 커질수록 민감하게 반응하지만, 1이상의 값부터는 반응정도가 같다.


Time Span : Sets the time span the Noise Fader ramp represents

Time Span : Noise Fader가 나타내는 시간차를 설정한다.

노트> 양수방향으로 증가할수록 절대수치에 비례해서 노이즈운동을 하다 멈추지만, 음수방향은 수치에 상관없이 무한노이즈운동을 한다.


▶Oscillation Parameters


Explosives can also be used to apply an oscillation to control surfaces. Oscillation parameters have separate magnitude, frequency and time span attributes. An Oscillation Fader ramp is used to fade out the oscillations over the specified time span.

Explosives는 또한 control surfaces에 진동을 적용하는데 사용될 수 있다. 진동 변수는 구별된 크기, 빈도와 시간차 속성들을 갖는다. Oscillation Fader 램프는 설정된 시간차에서  Oscillation을 소멸시키는데 사용된다.


Noise Magnitude : Sets the oscillator magnitude.

Noise Magnitude : 진동 크기를 설정한다.


Noise Frequency : Sets the oscillator frequency.

Noise Frequency : 진동 빈도를 설정한다.


Selected Position : This value indicates the position of the selected Oscillator Fader marker on  the ramp (between 0 on the left to 1 on the right).

Selected Position  : 이 수치는 램프상의 선택된 Oscillation Fader 표시자의 위치를 나타낸다. (왼쪽: 0, 오른쪽: 1)


Selected Value : Indicates the Oscillator Fader value on the ramp at the selected position. To

change the value, drag the marker dot up or down, or type the value in this box.

Selected Value : 선택된 위치에 있는 램프상의 Oscillation Fader  수치를 나타냄. 이 수치를 바꾸려면

표시자를 점찍어 위아래로 드래그 하거나, 이 박스안에 수치를 입력한다.


Interpolation : 커브에 놓인 위치 표시자들 사이의 수치들이 휘어지는 방식을 조절한다.

기본 설정은 Linear이다.


                      None : There is no interpolation between values.

                      None : 수치들 사이의 보간은 없음.


                      Linear : The values are interpolated with a linear curve.

                      Linear : 수치들은 선형 곡선 형태로 보간된다.


                      Smooth : The values are interpolated along a bell curve so that each value on the

                                graph dominates the region around it, then blends quickly to the next value.

                      Smooth : 그래프 상의 각 수치들은 그 수치 주변 부분을 조절하기 위해  종모양 곡선을

                                    따라 보간되며, 이로 인해 옆의 수치와 빠르게 섞인다.


                      Spline : The values are interpolated with a spline curve, taking the values at

                                  neighboring position markers into account for a smoother transition.

                      Spline : 각이 진 곡선으로 보간되는 수치들은 이웃한 위치 표시자들의 수치들을

                                  고려하여 더욱 부드럽게 이동한다.


Input Bias : The Input Bias adjusts the sensitivity of the Oscillator Fader ramp.

Input Bias : Input Bias는 Oscillation Fader 램프의 민감도를 조절한다.


Time Span : Sets the time span the Oscillator Fader ramp represents

Time Span : Oscillation Fader 램프가 나타내는 시간차를 설정한다.

 

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